Märkideta ökotooted


See märgiste teema. Siiani on minu andmetel piirdutud konkreetselt märgistega toodetega. Peamiselt siis toidu- ja esmatarbekaubaga.
Aga, tasuta mahemärgised on need, millede kasutamine on vabatahtlik. Mõni tootja on märkinud peale, et on toodetud vastavalt määrusele 2092/91, mis on Euroopa Liidus mahemärgiste nö alusdokument, aga kõigil pole sedagi märget peal.
Ning maaletoojad ei ole ka alati väga täpselt kursis, mis mingi kaubamärgi toodetest on ökod tegelikult.

Tiba keeruline. Otsin praegu ühe konkreetse tootja kohta infot, pidevalt jookseb küll läbi sõna, et jah, nad toodavad orgaaniliselt – aga mul on vaja konkreetset kinnitust, et nad vastavad sellele Euroopa Liidu Nõukogu määrusele ning seda ma ei leia. Millest ma siis lähtuda saan?

5 kommentaari so far

  1. 1

    Vaike said,

    Maailm on ammu ainult üks suur küla – seega võta tootjaga otse ühendust. Nende käest saadki vajaliku info.

  2. 2

    Enda said,

    Tootja haibib oma toote ikka üles. Kuigi varsti ma ilmselt teen seda ka, sest ma ei leia sõltumatut infot konkreetse tootja ning konkreetse regulatsiooni seotuse kohta.

  3. 3

    CV said,

    Isegi kui tootja haibib toodet, siis Sinu otsene küsimus “kas talle on väljastatud selle ja selle määruse alusel mingi tunnus” ei jäta võimalust keerutada.

  4. 4

    Jah, küsi otse.

  5. 5

    Enda said,

    Teisalt arutasime teemat, et kui tootja ikka ei pane üldtuntud märgist peale, siis on see tema oma valik. Ma saan aru, et Eestisugune väike turg ei huvita kedagi, siiski on meil mõte maaletoojaga rääkida sel teemal.
    Aga enne võtan siiski tootjaga ka ühendust. Lihtsalt selle konkreetse toote puhul mind huvitab see tegelik vastus.


Comment RSS

Kommenteerimine on suletud.

